Läsvärda råd och tips från Webcore
Lite om mycket som är väl värt att veta och tänka på när du arbetar med din webbstrategi
När det gäller content talat man mycket om text, hur man ska skriva för att tilltala både människor och sökmotorer, för att sälja sin produkt, sina tjänster och sitt företag. Men det är lika viktigt att tänka på bilderna.
Vi talar mycket om "content" när vi beskriver vad du bör göra för att få din hemsida så bra som möjligt. Webcore Dynamo är ju ett så kallat Content Management System (CMS), ett webbpubliceringsverktyg där du lätt kan fylla dina sidor med text och bild. Syftet med det är naturligtvis att du ska kunna kommunicera med besökarna på din sajt och där kommer innehållet – content – in.
Visst har man talat om Content Marketing, eller innehållsmarknadsföring, ett bra tag nu, men ännu är ganska få svenska webbsajer bra på det. För att lyckas behövs ett intresse för att kommunicera med kunderna, bra text och bild och en plattform som är anpassad för Content Marketing. Läs mer här >>
Om du har en hemsida vet du säkert redan hur viktigt det är med sökmotoroptimering (SEO), inte minst på grund av alla telefonförsäljare som lovar att för en (ansenlig) summa se till att just din sida hamnar högst i rankingen på Google. Men du behöver inte köpa deras tjänster för att nå ett bra resultat, du kan faktiskt göra det mesta själv – det är inte svårt. Läs mer här >>
Att göra det praktiska jobbet med sökord, titlar och beskrivningar till varje sida kan verka så jobbigt att man faktiskt låter bli att göra det. Men det är inte speciellt svårt – eller tidskrävande. Läs mer >>
Ladda ned rapporten direkt själv från DIBS och läs den-. >>
|